hafveledsprazskykrysarik

Alla inlägg under november 2012

Av Jennie Hellberg - 19 november 2012 21:50

Japp, köpte äntligen en fleeceoverall till Nambi :D !!
Fanns andra färger också, men jag valde en neutral färg som jag tycker passar henne bra :)


Nambi sov, så lille Tarzan (som är ensam kvar och flyttar på torsdag) fick stå modell så länge ;)


Köpte även en apportbock, för den jag köpte i somras på Backamoutställning var väldigt stor    hon kan springa o hålla i den, men när vi tränar apport och hon ska sitta ner så tappar hon den hela tiden    så köpte en liiiiiten idag   


Jag tänker inte på att hon är så liten!! Tog fram en overall som jag tyckte såg lagom ut i men hon drunknade i den haha. Jag kommer väl aldrig inse att hon är så liten antagligen..    för hon känns som vilken annan hund som helst när man tränar eller är ute och går osv.


Av Jennie Hellberg - 19 november 2012 17:57

Har en påse i baksätet med ett visst innehåll ja ska visa sedan som ja tänkt beställa minst sagt.. länge!


Lilla Tessie (som hon heter i stamtavlan) ska för övrigt heta Jeslie    och hon fann sig tillrätta direkt och började leka med massa leksaker och både kissade och bajsade på deras golv..    hehe men ett gott tecken på att hon slappnade av   


Varför inte gräsbilderna på valparna kommit upp ännu är för att internet strular men de kommer upp innan helgen!

Av Jennie Hellberg - 19 november 2012 13:40

Hej hej! Just nu är vi på väg och lämnar en valp till en familj som köpte en valp till oss för tolv årsedan!!


Hon hade ingen som kunde följa med och vi vill gärna att någon sitter med och håller valpen i knät för att den ska få det så avslappnat som möjligt. Så vi erbjöd oss att komma och lämna valpen   


Kennelservice på hög nivå.
Så vi är där ett par timmar så att lilla Jeslie får installerat sig och träffa deras andra hund. Nambi får vara med som stöd åt lilla tjejen   


Bild:
1 valpen
2 jag
3 Nambi
4 mamma
5&6 Sofia och Nambi

Av Jennie Hellberg - 14 november 2012 15:13

Valparna har varit ute en del redan innan, men idag var första gången vi kom ihåg kameran. Regnat en del så de blev helt genomblöta! Fler bilder kommer ikväll.. :)

Av Jennie Hellberg - 12 november 2012 14:23

Nu finns både Tessie och Nambi på hemsidan. Finns kort text om dem och några bilder var.


hafveleds.se


Alla valpar flyttar nästa vecka också. Tiden går så fort!! Nu är de som goast :D

Av Jennie Hellberg - 5 november 2012 21:29

Kanon vid mörka vinterkvällar, då de syns otroligt bra. Eftersom mina hundar i stort sätt aldrig går i koppel är det ett jättebra sätt att hålla koll på dem även om det är mörkt! Ska försöka hitta ett som är lagom för Nambi också.


Har inte köpt vinteroverall till Nambi ännu, för overallen jag vill ha, nya storlekar kommer troligtvis upp i början av november och när jag tänker efter är det ju november nu!! TIDEN GÅR SÅ FORT!

Av Jennie Hellberg - 5 november 2012 21:19

Nu blir det kvällspromenad med mina små änglar <3


Ska visa Tessies (pudelns) blinkhalsband som hon har på sig på bilden.

Skapa flashcards